zmień kontrast powiększ czcionkę pomniejsz czcionkę uproszczona wersja
Rada Gminy Stara Biała

Rada Gminy Stara Biała Transmisje z obrad Rady

IX sesja Rady Gminy Stara Biała (20 marca 2025 r.)

Czas publikacji: 19 dni 23 godziny temu
Długość nagrania: 00:17:55
Liczba odtworzeń: 107
Jakość nagrania: SD | HD

Podsumowanie przebiegu posiedzenia / wygenerowane przez sztuczną inteligencję

Streszczenie IX sesji Rady Gminy Stara Biała (20 marca 2025 r.)

IX sesja Rady Gminy Stara Biała odbyła się 20 marca 2025 roku. Sesję otworzył przewodniczący, witając radnych, wójta, skarbnik oraz sekretarz gminy. Na sesji obecnych było 13 radnych, co zapewniło kworum do podejmowania uchwał.

Porządek obrad

Na początku zatwierdzono porządek obrad, który nie wzbudził żadnych uwag ani wniosków ze strony radnych. W głosowaniu wszyscy obecni radni opowiedzieli się za jego przyjęciem.

Podjęcie uchwał

1. Zmiana wieloletniej prognozy finansowej Gminy Stara Biała na lata 2025-2035

Pani skarbnik Joanna Turalska przedstawiła zmiany w prognozie, które dotyczyły niewielkiej kwoty 270,7 zł związanej z refundacją podatku VAT oraz 193 227 zł na podwyżki wynagrodzeń nauczycieli. Po braku pytań, przystąpiono do głosowania, w którym wszyscy radni poparli uchwałę.

2. Zmiana uchwały budżetowej gminy Stara Biała na 2025 rok

Również w tym punkcie nie zgłoszono żadnych uwag. Po głosowaniu, które wykazało jednogłośne poparcie radnych, uchwała została podjęta.

3. Zaliczenie drogi do kategorii dróg gminnych - ulica Floriańska

Uchwała dotyczyła zaliczenia ulicy Floriańskiej w Starych i Nowych Proboszczewicach do dróg gminnych. Po braku pytań, przystąpiono do głosowania, które zakończyło się jednogłośnym poparciem radnych.

4. Zaliczenie drogi do kategorii dróg gminnych - ulica Bunikiewicza

Podobnie jak w poprzednich punktach, uchwała ta dotyczyła zaliczenia ulicy Bunikiewicza w Nowych Proboszczewicach do dróg gminnych. Po głosowaniu, które również wykazało jednogłośne poparcie, uchwała została podjęta.

Wyjaśnienia wójta

Pani przewodnicząca poprosiła wójta Sławomira Wawrzyńskiego o wyjaśnienia dotyczące pilności sesji. Wójt wyjaśnił, że sesja została zwołana w trybie pilnym w związku z koniecznością złożenia dokumentów do Urzędu Marszałkowskiego dotyczących dofinansowania budowy dróg. Wspomniał o problemach z uzyskaniem dofinansowania oraz o konieczności zaliczenia dróg do kategorii gminnych, aby móc składać wnioski o fundusze.

Wójt poruszył także temat kontroli źródeł ciepła i sposobów pozbywania się odpadów przez mieszkańców, informując o obowiązku przeprowadzania takich kontroli w ramach ochrony środowiska.

Sprawy różne

W punkcie spraw różnych radni nie zgłosili żadnych pytań ani uwag. Przewodnicząca podsumowała sesję, która trwała 18 minut, i przypomniała o konieczności złożenia oświadczeń majątkowych do końca kwietnia.

Na zakończenie sesji przewodnicząca życzyła wszystkim wiosennego nastroju i zamknęła obrady.

Uwaga!

Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.

Pozostałe transmisje